تغییرات ویرایش‌های آینده‌ی وبومتریکس برای مخازن دانش

تغییرات ویرایش‌های آینده‌ی وبومتریکس برای مخازن دانش

نتایج رتبه‌بندی شبکه مخازن (ویرایش جولای ۲۰۱۷) بعد از آن‌که کشف شد، بسیاری از ورودی‌ها دارای تعداد بسیار بالایی صفحه، حتی چندین برابر نتایج جهانی موسسه (رتبه‌بندی کننده) بودند، مردود اعلام شد.
بعد از انجام بررسی‌ها ما متوجه شدیم که اطلاعات ثبت‌شده افراد (مانند مقالات، پایان‌نامه‌ها و فصول نوشته شده توسط آن‌ها)، تعداد بسیار زیادی صفحات اینترنتی ایجاد کرده‌اند (برای هر یک نویسنده یا یک کلیدواژه ورودی‌های متفاوتی وجود دارد)؛ بنابراین استفاده از شاخص حضور داشتن، به عنوان نماینده تعهد یک موسسه به برنامه داده‌های در دسترس، غیر ممکن است. مشخص نیست که آیا این اتفاق به‌صورت هدف‌دار بوده یا این‌که نتیجه استفاده از نرم‌افزار مدیریتی جدید است؛ اما در هر صورت، اثر آن بسیار مهم است تا جایی که معلوم می‌شود سخت‌گیری‌های بیشتر مورد نیاز بوده است (به‌روز شده در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۷: نتایج رتبه‌بندی مخازن به‌طور قطع مردود اعلام شده است).

با در نظر گرفتن رتبه‌بندی سایت دانشگاه‌ها، ما تصمیم گرفتیم به منظور محدود کردن تأثیر مخازن بزرگ بر رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها، وزن شاخص حضور را از میزان ۱۰% قبلی به فقط ۵% برسانیم. بااین‌حال از آنجایی که در حال حاضر، بسیاری از مخازن چند صد هزار صفحه دارند (که بسیاری از این صفحات با محتواهای تکراری، خلاصه‌ها، آرشیو خبرها و مواد غیرعلمی پر شده‌اند)، برای ویرایش‌های آینده اندازه‌گیری قدرتمندتری مورد نیاز است. در حال حاضر برای انجام ویرایش ۲۰۱۸ تصمیم داریم به دانشگاه‌هایی که مخزن آن‌ها بیش از یک سوم حجم کلی دامنه‌شان است، در شاخص حضور ارزش صفر بدهیم.

در ویرایش ۲۰۱۸ قصد داریم به شاخص Openness دانشگاه‌هایی با یک پروفایل ژورنال (پروفایل گروه، دپارتمان، پروژه، دانشکده، دانشگاه یا هر پروفایل مشابه غیرشخصی) که جزء ده پروفایل برتر گوگل اسکالر با پروفایل سازمانی و یا دامنۀ ایمیل فیلتر شده باشند، ارزش و نمرۀ معادل صفر دهیم. آن را به عنوان رتبۀ ۷۷۷۷۷ معرفی و مشخص خواهیم کرد.

(به‌روز شده در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۷، تغییرات بیشتر می‌توانند در بازبینی‌های جدید، قبل از ویرایش بعدی، مورد استفاده قرار گیرند.)

متن اصلی

گزوه تزجمه یابش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code